Посмотреть сид мира террария
Из всех секретных сидов, существующих сейчас в Terraria, этот изменяет игру самым кардинальным образом. Давайте же изучим, как он работает, подробнее.
Как активировать сид Not The Bees
При создании нового мира вам потребуется ввести в поле сида следующий текст:
not the bees или not the bees!
При этом не важен регистр символов, покуда вы не печатаете ничего лишнего.
Особенности мира Not The Bees
Даже стартовая локация, и та будет находиться в джунглях
Несмотря на это, каким-то образом мне удалось обмануть систему и найти под землей немного камня Типичный вход в пещеры выглядит несколько необычно
В том числе на поверхности!
Обновленный вид грибного биома
Пример карты, сгенерированной с использованием сида
Никита, хз, через фаул мира мб
Нравится Показать список оценивших
PC
Открыть одиночную/сетевую игру
Выбрать персонажа
Откроется список миров
Найти нужный мир и найти иконку саженца в рамке этого мира
Это и будет семечко (сид) мира, который можно скопировать
Нравится Показать список оценивших
Храм джунглей
В отличии от обычной генерации кирпич ящера будет иметь не коричневый, а зеленый цвет и в форме треугольника.
Если сломать кирпич, то он примет обычную текстуру, поставив будет коричневый.
Dostoiniy Mir
Сид for the worthy Для её активации необходимо ввести при генерации мира в строке:
Экран создания мира будет выглядеть несколько странно: вместо обычного текста игра покажет бессвязные наборы букв.
На самом деле это просто отзеркаленный текст, знакомый вам при генерации обычного мира!
Особенности мира
1. Многие правила создания мира усложнены, а некоторые просто представляют вам иное испытание.
Перечень изменений таков:
- Для начала, вместо Гида при первом входе вас встретит другой NPC, Подрывник.
- Некоторые источники воды даже на верхних уровнях мира могут быть замещены лавой.
- Будьте осторожны при ломании кувшинов: если в них окажутся бомбы, то поднять вы их не сможете, так как они тут же загорятся и взорвутся через пару секунд!
- Монстры наносят намного больше урона и имеют больше здоровья. Боссы также обладают вдвое увеличенным здоровьем, а размер моделей некоторых из них изменен. К примеру, Стена Плоти стала поменьше, а Скелетрон - больше! И в качестве еще одного неудобства разработчики сделали так, что бомбы Скелетрона Прайма уничтожают блоки при взрывах.
- Паучьи гнезда, мраморные и гранитные пещеры и биомы светящихся грибов будут попадаться намного чаще.
- Летающие острова теперь всегда поражены порчей или кровавым биомом (в зависимости от вашего "плохого биома"), а сундуки на них заменены запертыми золотыми, как в подземелье Скелетрона. Отсылка к былым временам!
- К слову о подземелье, оно начинено еще большим количеством шипов и почему-то смотрит своим выходом в сторону океана.
- Как и в мире Drunk World, храм в Джунглях сделан из блоков зеленого цвета и по размерам намного больше обычного.
- Ад стал намного опасней: блоки пепла могут обваливаться при разрушении близ находящихся, а также расплескивают лаву. Все демоны летают с куклой вуду в лапах, а дома построены из раскаленных кирпичей.
- Единственное преимущество: в добыче вы можете находить Красные Зелья, которые в отличие от применения их в любом другом мире в этом сиде таки полезны. Выпив Красное Зелье, вы получите 3 случайных баффа на полчаса!
- Еще один небольшой бонус: все блоки ломаются вдвое быстрее.
- Все кролики начинены взрывчаткой! Лучше больше не трогать этих некогда безобидных зверушек.
С последним обновлением разработчики Terraria добавили в игру несколько особых сидов, каждый из которых создает игровой мир с особыми условиями и уникальным содержимым. Сегодня я расскажу вам про полный пасхалок и отсылок мир Drunk World.
Как активировать сид Drunk World
Во время создания нового мира вы можете ввести в отдельном поле специальный код, используя который игра создает случайные элементы на карте. Если использовать специальный секретный сид, то вместо того код будет подобран случайно, но к миру применятся особые правила генерации.
05162020 или же 5162020
Вы можете заметить, что эти цифры являются датой выхода патча 1.4, что, конечно же, не случайно. Заходите в только что созданный мир и готовьтесь искать все пасхалки!
Особенности Drunk World
Если же вам не терпится узнать, чем Drunk World так отличается от привычной Terraria, список правил ниже покажет вам, на что обращать внимание.
Не забудьте поговорить с Тусовщицей в новом мире
Сразу четыре гигантских дерева в одном месте!
Новая каморка хранителя подземелья
Расскажу о еще одном секретном сиде, который меняет правила генерации мира Terraria. На этот раз рассмотрим код For The Worthy, делающий прохождение намного более сложным.
Как активировать сид For The Worthy
Во время создания нового мира в текстовом поле с сидом введите следующий текст:
Игра не чувствительна к регистру, поэтому вводите слова вне зависимости от этого аспекта, но обязательно без всяких лишних знаков.
Экран создания мира будет выглядеть несколько странно: вместо обычного текста игра покажет бессвязные наборы букв.
На самом деле это просто отзеркаленный текст, знакомый вам по генерации обычного мира!
Особенности мира For The Worthy
Пример карты мира, созданного с сидом For The Worthy
Камикадзе-кролик неуемно стремится к своей жертве
Copying seeds from created worlds [ ]
A world generated with a random seed, experimental features enabled.
Worlds with a seed display a small seed icon in the world list, allowing the player to see that world's seed and copy it to their computer's clipboard ( only). A copied seed can then be input when creating a new world, which results in a nearly identical generated world, provided it is created with identical parameters (same size, same choice between Corruption and Crimson, and same choice of difficulty).
World seeds are formatted like this: [size].[difficulty].[world evil].[identifier] .
- 1, if World size is Small.
- 2, if World size is Medium.
- 3, if World size is Large.
- 1, if World Difficulty is Classic.
- 2, if World Difficulty is Expert.
- 3, if World Difficulty is Master.
- 4, if World Difficulty is Journey.
- 1, if World Evil is Corruption.
- 2, if World Evil is Crimson.
Identifier: The actual unique random seed.
This formatting can be used to automatically set all the initial settings of a world to be as desired.
Bee World
Сид not the bees (not the bees!) - 2 сид-пасхалка от разработчиков в обновлении 1.4.0.1. Для её активации необходимо ввести при генерации мира в строке:
В этом мире присутствует особая генерация.
Изменения
1. Во время генерации мира будет надпись Генерируем пчёл (Generating bees)
2. Вместо гида будет торговец
3. Теперь по всему миру будут заспавнены коконы с личинкой.
4. По миру будут течь реки из мёда.
5. Всё биомы заменены на джунгли.
6. Вода изменёна на мёд.
7. Почти все блоки изменёны на соты кроме джунглей и искажения (кримзона).
8. Ближе к аду соты будут изменнятся на хрустящий мёд.
9. Палитра блоков данжа изменена на жёлтый.
10. Песок в океане изменён на блоки мёда.
11. Не "тронутыми" остались только ад и куски грибного биома.
Содержание
Сид 05162020
For the worthy [ ]
Map view of a world generated with seed "For the worthy".
Screen shown while "For the worthy" is generating.
- Seed (case-insensitive): for the worthy
Underworld [ ]
- The Ash Block ground of the Underworld is speckled with 1-block-sized pockets of lava. These won't hurt the player as of 1.4.
- Digging up Ash Blocks will sometimes trigger other nearby Ash Blocks to fall (be affected by gravity), similar to Silt. This behavior is closely related to that of Cracked Dungeon Bricks.
- All Ruined Houses are made of Hellstone Bricks.
- All Demons are replaced with Voodoo Demons. It makes completing the Bestiary impossible in these worlds.
Bosses [ ]
Many bosses and/or their minions are either larger or smaller than normal:
- Larger: King Slime, Eater of Worlds, Brain of Cthulhu and its Creepers, Queen Bee, Skeletron, The Hungry, Destroyer and its Probes, Skeletron Prime and Plantera.
- Smaller: Wall of Flesh, The Twins and Golem.
As a general rule, bosses and their minions are affected by the same contact damage and health buffs reported above for regular enemies, while damage from other attacks is not affected. However, there are some exceptions. For instance:
- The Eye of Cthulhu's melee damage in its second form is unchanged.
- The Wall of Flesh has an additional 1.5x health multiplier applied after the regular for the worthy bonus, for a total of 25,200 maximum health in Expert mode and 28,560 in Master mode.
- The Lunatic Cultist's damage from Ancient Light and Prophecy's End is increased, despite them being ranged attacks. 's damage from Detonating Bubble, Sharknado and Cthulunado is increased, despite them being ranged attacks.
- The Moon Lord's damage from any attack, including melee, is unchanged.
All bosses (with the exception of Duke Fishron and the Moon Lord, whose size is also not altered) receive certain changes to their AI:
Secret world seeds
Secret world seeds are world seeds which have been discovered as secret easter eggs that generate worlds with strange or unique features. Unlike regular world seeds, which affect only the usual world structure, secret seeds can produce worlds with characteristics that would not be attainable through normal world generation, i.e., they can affect the game's mechanics while playing in that world. For instance, they may change enemy statistics and behavior, item drops, graphics, theme music and more.
Secret seeds use unique world-generating mechanics that differ from normal seeds. Using a secret seed overrides the normal use of seeds as a source of randomness and two worlds created via the same secret seed will not necessarily be identical.
There are currently four / three different secret seeds.
Изменения
Интерфейс
Генерация мира
Другое
Не имеет входа на поверхности и полностью располагается под землёй.
Расположение данжа можно узнать по гигантскому дереву с желтой лиcтвой в правой стороне карты. (левой, для генерации большого мира)
Факты:
Ствол дерева тянется до самого верха данжа.
Не имеет входа как такового: абсолютно со всех сторон покрыт кирпичом данжа.
World Seed
The World Seed feature enables the display of the random seed used to generate a Terraria world, and allows the player to input a custom seed manually when creating a new world.
Worlds generated in 1.3.4 or later will always have a world seed. In 1.3.4, an experimental feature setting was added to allow players to see, copy, and input the world seed.
Worlds generated prior to 1.3.4 will never have a viewable seed; while they were generated with a random seed, that information was only used during world creation, and was not stored in the world file.
Worlds created after 1.4.0.1 will always be able to have their seeds edited upon world creation, regardless of the experimental feature setting.
If a seed is not entered manually during world creation, a seed is automatically generated randomly.
Some secret world seeds have been discovered as easter eggs that generate worlds with strange and unique features.
Contents
Terraria — Все пасхальные сиды
Интересные сиды, здесь собраны все пасхальные сиды которые были добавлены с обновлением 1.4 Со временем руководство будет пополняться новыми сидами, и не только от разработчиков.
Если Вы нашли какой-то интересный сид, напишите мне об этом, и возможно он тут появиться.
Drunk World
Сид 05162020 - пасхалка, созданная разработчиками в обновлении 1.4.0.1. Для её активации необходимо ввести при генерации мира в строке:
В этом мире можно увидеть необычную генерацию, найти эксклюзивные вещи и услышать музыку, отличающуюся от оригинала. Из Terraria Otherworld.
Интерфейс
Генерация мира
1. В мире сгенерируются как искажение, так и багрянец
2. В мире сгенерируется "лес" из нескольких близко стоящих друг к другу гигантских деревьев
3. Все парящие острова генерируются рядом со снежным или пустынным биомом.
Другое
Данж
Он будет расположен под землей.
Место можно узнать по гигантскому дереву с желтой лиcтвой в правой стороне карты. (левой, для генерации большого мира)
Факты:
3. Ствол дерева тянется до самого верха данжа.
4. Не имеет входа как такового: абсолютно со всех сторон покрыт кирпичом данжа.
Храм джунглей
В отличии от обычной генерации кирпич ящера будет иметь не коричневый, а зеленый цвет.
Если сломать кирпич, то он примет обычную текстуру, поставив будет коричневый.
Улыбка при генерации мира отсылает на то, что 16 мая 2020 (дате выхода версии 1.4.0.1, а также дате, указанной в сиде) луна, венера и юпитер образовали улыбку.
Как и где найти Зачарованный меч в Террарии 1.4 (+сиды)
Заколдованный меч это редкий предмет который хотят заполучить многие игроки. Из этого небольшого гайда вы узнаете где и как его найти.
Где найти Зачарованный меч
Этот меч можно найти в Святыне зачарованного меча. А чтобы обнаружить эту самую святыню нужно на земле искать тонкую расщелину (1, иногда 2 блока). В ней вы будет камень из которого торчит рукоять меча. Но не всё так просто, есть только вероятность что вы вытащите из камня настоящий Зачарованный меч. И скорее всего вам придётся сделать далеко не одну попутку.
Помимо этого Зачарованный меча можно вытащить из титанового или золотого ящика, правда шанс всего 2%.
Сиды для нахождения Зачарованный меча
Сид: 63549977
мир: маленький (багрянец)Сид: 572690798
мир: средний (багрянец)Сид: 112233445566
мир: большой (багрянец)Сид: 1200717861
мир: большой (багрянец)
Not the bees [ ]
Map view of a world generated with seed "Not the bees".
Screen shown while "Not the bees" is generating.
This seed references the NOT THE BEES! meme which originated from the 2006 horror film The Wicker Man. It generates a world dominated by bee-themed biomes and bee-related items and structures.
- Most of the world is replaced with the Jungle biome, with Hive and Honey Blocks found in abundance. See below for a full list of replaced tiles.
- As a result, the player will spawn in the Jungle biome, as opposed to normal gameplay.
- The time for generating this seed is also extraordinarily long. This might be because of the fact that the world is generated first (as normal) and then converted to the terrain thereafter.
Replaced tiles [ ]
- All water is replaced with honey, unless on Floating Islands, in the Dungeon, or in the Cavern layer underneath the Ocean biomes.
- All forest trees, Living Wood, Leaf Blocks and vines are converted into their respective Jungle variants, unless on Floating Islands.
- Rarely, parts of the world that spawn above the minimum level needed for Floating Islands will also not be converted, leaving hilltops of dirt above a line.
- Because of this, a massive Mushroom Biome will appear in the lava layer of where the original Jungle was.
- Likewise with Ebonsand, Ebonsandstone, Hardened Ebonsand, Purple Ice, Crimsand, Crimsandstone, Hardened Crimsand and Red Ice blocks.
- Likewise, only Hardened Sand and Sandstone Blocks within the Ocean biomes are replaced with Hive blocks.
Excluded content [ ]
- The Oasis, glowing moss biomes, and Spider Caves will never be generated.
- This also means the Stylist will never spawn, making the Bestiary impossible to complete.
Drunk world [ ]
Map view of a large world generated with seed 5162020. Note that there is both Corruption and Crimson.
Map view of a small world generated with seed 5162020.
Screen shown while 5162020 is generating.
Surface [ ]
Evil biomes [ ]
- A single world will incorporate elements of both evil biomes during generation:
- Both evil biomes generate, each on opposite sides of the world.
- Both the Corruption and CrimsonBiome Chests are present in the Dungeon. and Crimson Hearts share a single counter. Only the first of either will be a guaranteed firearm and every third total will spawn its boss.
- Both Demon Altars and Crimson Altars appear in their respective chasms.
- However, only one type of altar will generate in the world outside of their chasms, regardless of the biome where they appear. The type of altar depends on which world evil is chosen when creating the world.
- The world icon in the world selection menu shows a tree infected with both world evils.
- The chosen world evil in the world creation menu will be the "main" world evil on the first day. Each dawn, the "main" world evil, used for processing otherwise permanent world-specific evil biome related mechanics, switches. This will impact the following mechanics:
- Which items NPCs sell: Verify
-
or Crimson Seeds from the Dryad. or Vicious Powder from the Dryad. or Crimson Grass Wall from the Dryad.
- The style of Deathweed Planter Box from the Dryad. or Red Solution from the Steampunker. or Flesh Cloning Vat from the Steampunker.
- " If you combine lenses at a demon altar, you might be able to find a way to summon a powerful monster. You will want to wait until night before using it, though. "
- " If you combine lenses at a crimson altar, you might be able to find a way to summon a powerful monster. You will want to wait until night before using it, though. "
- " You can create worm bait with rotten chunks and vile powder. Make sure you are in a corrupt area before using it. "
- " You can create a bloody spine with vertebrae. Make sure you are in a crimson area before using it. "
- " Demonic altars can usually be found in the corruption. You will need to be near them to craft some items. "
- " Crimson altars can usually be found in the crimson. You will need to be near them to craft some items. "
- " Smashing a shadow orb will sometimes cause a meteor to fall out of the sky. Shadow orbs can usually be found in the chasms around corrupt areas. "
- " Smashing a crimson heart will sometimes cause a meteor to fall out of the sky. Crimson hearts can usually be found in the chasms around crimtane areas. "
- " I think you are ready for your first major battle. Gather some lenses from the eyeballs at night and take them to a demon altar. "
- " I think you are ready for your first major battle. Gather some lenses from the eyeballs at night and take them to a crimson altar. "
- " The ebonstone in the corruption can be purified using some powder from a dryad, or it can be destroyed with explosives. "
- " The Crimstone in the Crimson can be purified using some powder from a Dryad, or it can be destroyed with explosives. "
- " Your next step should be to explore the corrupt chasms. Destroy any shadow orb you find. "
- " Your next step should be to explore the caverns of the Crimson. Find and destroy any Crimson Hearts that you come across. "
- " Make sure to smash any demon altar you can find. Something good is bound to happen if you do! "
- " Make sure to smash any crimson altar you can find. Something good is bound to happen if you do! "
- " Trying to get past that Ebonstone , eh? Why not introduce it to one of these explosives! "
- " Trying to get past that Crimstone , eh? Why not introduce it to one of these explosives! "
- " You must cleanse the world of this corruption. "
- " You must cleanse the world of this crimson. "
- " Have you tried using purification powder on the ebonstone of the corruption? "
- " Have you tried using purification powder on the crimstone of the crimson? "
- Both the Dungeon and the Jungle Temple are painted brown, deep sky blue, green, lime, purple, red, or yellow; and both feature spikes that extend three blocks high instead of two.
- The surface entrance to the Dungeon is completely removed. The Dungeon instead generates underneath a "dead" Living Tree, with leaves painted brown to differentiate it from other Living Trees.
- The Old Man is placed in a pre-generated house underground in the Dungeon, making it harder to fight Skeletron.
- Since the Dungeon point (the leftmost of the two tiles that the Old Man stands on at night) is located inside the Old Man's underground house, the Cultists also spawn in there.
- This makes it possible to obtain a Water Bolt as well as encounter the Bound Mechanic prior to defeating Skeletron.
- Furthermore, a locked Gold Chest is almost always generated in the entrance room and it will always contain a Muramasa. This is not unique to the drunk world seed, but is an artifact of the way that Dungeon loot is generated (see Dungeon § Notes for more details).
Unaffected world generation aspects [ ]
While drunk world generation generally causes otherwise per-world counterparts to coexist upon generation or through other methods, there remain some generation aspects that appear to be unaffected:
- As mentioned previously, altar generation outside of chasms will always correspond to one world evil, rather than both generating as one would expect.
- Not all types of moss will generate in the same world. Verify
While generating [ ]
- Generation descriptions and tips become random numbers that change every tick (except when " Placing traps ").
- The background shows a Glowing Mushroom biome, with clouds that resemble Redigit's head. The moon moves backwards and resembles a smiley face (see Trivia). Once the world finishes generating, it is possible to go back to the main menu with these effects still visible.
- The outline of the progress bar rapidly flashes between Corruption and Crimson.
- The Console Title music plays, instead of the normal Title Screen theme.
- The Terraria logo spins out and disappears along with the version number.
Читайте также:
Dungeon and Jungle Temple [ ]
- Which items NPCs sell: Verify